Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Ο Μάρτης

Ασπροκόκκινη κλωστή
στο δεξί δεμένη
και καρδούλα όλο χαρά,
Μάρτη σε προσμένει.

Κοίτα, λάμπει ο ήλιος σου,
μη μου κατσουφιάζεις,
τη γλυκιά μου άνοιξη
μην τηνε τρομάζεις.

ΕΛΕΝΗ ΧΡΙΣΤΟΥΛΑ-ΠΑΤΕΛΟΔΗΜΟΥ,Ποιήματα για την άνοιξη και το καλοκαίρι, εκδόσεις Πατάκη

Καλημέρα, καλό μήνα, καλή Άνοιξη!!! Παρόλο που είναι πρωί όλο το διαδίκτυο έχει κατακλυστεί από πληροφορίες για την πρωτομαρτιά!!!

Για μένα ο Μάρτιος ήταν και είναι ο αγαπημένος μου μήνας, όχι μόνο γιατί είναι ο πρώτος της Άνοιξης, αλλά και γιατί Μάρτιο γέννησα την Παναγιώτα μας –την πρώτη μας κόρη.

Επίσης, αγαπώ τον Μάρτιο, γιατί συνδέεται έντονα με την παράδοση και τη λαογραφία. Ένα παράδειγμα: το βραχιολάκι «Μάρτης», στο οποίο αναφέρομαι κάθε χρόνο (κι απ’ ό, τι βλέπω φέτος στο facebook και πολλοί άλλοι άνθρωποι…)

Η γιαγιά μου μας έβαζε «Μάρτη» για να μη μας κάψει ο ήλιος, όμως η κυρία Αρετή όταν δούλευα στον παιδικό σταθμό μου είχε πει ότι βάζουμε «Μαρτίνγκα» για να έχουμε δέρμα άσπρο σαν τα μαρτιάτικα σύννεφα και μάγουλα κόκκινα σαν τα πρώτα αγριολούλουδά του! Επίσης, την τελευταία μέρα του μήνα (δηλαδή στα γενέθλια της Παναγιώτας!), αφήνουμε το «Μαρτούι» στην τριανταφυλλιά. Τα χελιδόνια, που θα το πάρουν για τη φωλιά τους, θα μας αφήσουν στη θέση του ένα δώρο!!
Όπως κάθε χρονιά, θα κάνω την «έρευνά» μου και χρειάζομαι την συνδρομή σας!

1.Πως λέτε στην περιοχή σας το ασπροκόκκινο βραχιολάκι, που στο χωριό μου λέμε «Μάρτη», σε πολλές περιοχές της Φλώρινας «Μαρτίνγκα», στα Ιωάννινα «Μαρτίτσι» και στην Κύπρο «Μαρτούι»
2.Για ποιο λόγο το φοράτε;
Καλή σας μέρα, περιμένουμε να ξυπνήσει και η Αναστασία για να κάνουμε βραχιολάκια για μας και για όσους αγαπάμε!




Δεν υπάρχουν σχόλια: